[INFOGRAFIKA] Kiedy, jak i co komunikować w czasie COVID-19?
Podobno to Niels Bohr powiedział, że „prognozowanie jest trudne szczególnie, jeżeli dotyczy przyszłości”. A jest jeszcze trudniejsze, gdy znajdujemy się w oku cyklonu.
Jednak nie potrzebujemy szklanej kuli, by podejmować mądre decyzje odnośnie do komunikacji. Możemy spojrzeć w przeszłość i sprawdzić, czy już mierzyliśmy się z podobnymi wyzwaniami.
Wykonaliśmy tę pracę za Was. I choć teraz nie jest łatwo, to obiektywnie musimy stwierdzić, że ludzkość wychodziła już z większych opresji takich jak wojny, bardziej dotkliwe w skutkach pandemie (np. hiszpanka) i katastrofy naturalne.
Przejrzeliśmy także dziesiątki aktualnych doniesień ze świata marketingu, dodaliśmy do tego garść obserwacji o tym, co dzieje się obecnie w krajach Dalekiego Wschodu i – voilà! Oto instrukcja, co robić:
Komunikacja firm w czasie pandemii:
Dlaczego to robimy? To oczywiste: kwestia tego jak pandemia wpływa na komunikację interesuje nas i naszych klientów.
Powyższa tabela to bardzo syntetyczne ujęcie tego zagadanienia, na naszym blogu jest także kilka innych wpisów o komunikacji w czasach wirusa: Ola Mroz radziła zachować zimną krew i wykorzystać ten czas do porządkowania spraw w firmie, a Agnieszka Skiepko przyjrzała się temu, co badania mówią o oczekiwaniach konsumentów w kryzysie i jak reagują na to marki. Zachęcamy do lektury także tych postów.
Jeżeli podoba Ci się ten wpis – nie wahaj się go udostępnić!
- Paweł Soproniuk
- partner
- p.soproniuk@neuron.pl
- Neuron Agencja Public Relations