Neuronowe CSR z uśmiechem, czyli jak pomagamy Czerwonym Noskom

Uśmiechnij się do nieznajomego i policz do 11! Dokładnie tyle sekund wystarczy, by nowo poznana osoba polubiła cię, uznała za sympatycznego i wiarygodnego. My magicznej mocy uśmiechu uczymy się od Fundacji Czerwone Noski, która wnosi humor na dziecięce oddziały szpitalne. A w zamian za tę naukę – wykorzystując naszą wiedzę o profesjonalnej komunikacji – pomagamy jej zdobywać fundusze i wspieramy jej działalność.

Osoba uśmiechająca się odbierana jest przez otoczenie jako pewna siebie, otwarta i towarzyska. To cechy niezwykle ważne u kogoś zajmującego się komunikacją. Uśmiechając się do nieznajomego na ulicy czy do swojego klienta i współpracowników, tworzysz silniejsze relacje. W ten sposób (może nawet nieświadomie) wykorzystujesz reguły perswazji Roberta Cialdiniego, a zwłaszcza regułę lubienia i sympatii. Współpracownicy chętniej spełniają Twoje prośby i lepiej się z Tobą dogadują, bo Cię zwyczajnie lubią.

Uśmiechając się do nowo poznanej osoby, możesz wywołać tzw. Efekt Pigmaliona[i]– robiąc dobre pierwsze wrażenie, budujesz zaufanie i tworzysz u odbiorcy pozytywną opinię o sobie. Jeżeli ktoś dobrze o nas myśli, to wszystkie sukcesy i zasługi przypisze cechom naszego charakteru, a niepowodzenia jedynie okolicznościom zewnętrznym.

Niezwykłą moc uśmiechu znają artyści z Fundacji Czerwone Noski Klown w Szpitalu, którzy potrafią wywołać go w miejscach bardzo odległych od radości i beztroski. Wiedzą, że pozytywne nastawienie do walki z chorobą ma bezpośredni wpływ na proces leczenia. Wydzielane w trakcie śmiechu endorfiny korzystnie wpływają na zdrowie, działają uspokajająco i wzmacniają układ odpornościowy. Dlatego artyści z Fundacji Czerwone Noski w swoich działaniach kierują się hasłem „Śmiech jest najlepszym lekarstwem”.

W nawiązywaniu relacji z pacjentami wykorzystują pantomimę, improwizację, a nawet elementy kabaretu i sztuki cyrkowej – wszystko po to, by na twarzy małego pacjenta pojawił się uśmiech, a w głowie pogodniejszy obraz otoczenia.

W Neuronie wierzymy w działania Fundacji Czerwone Noski. Wspieramy komunikacyjnie m.in. ogólnopolski program „Humor w medycynie”. Przeprowadziliśmy także warsztat strategiczny, by pomóc Fundacji wypracować skuteczną strategię komunikacji oraz pomagamy w dotarciu do instytucji, które chcą finansowo wspierać tę wspaniałą inicjatywę.

To nasz własny program CSR, realizowany zgodnie z zasadami, które rekomendujemy naszym klientom: kiedy chcesz dać otoczeniu coś więcej, poszukuj takich obszarów, w których możesz wykorzystać swoje unikalne kompetencje. W ten sposób i uczynisz dobro i wzmocnisz swój biznes!

P.S. Oczywiście, nie możemy popadać w skrajności i oczekiwać, że od samego uśmiechania się zdobędziemy najlepszych klientów, zbudujemy trwałe relacje, osiągniemy sukces i zdrowie 😊 Jednak z pewnością uśmiech i dobre nastawienie pomoże nam dostrzegać pozytywne strony i nowe możliwości w wielu sytuacjach – osobistych i biznesowych.

__________________________

[i] Efekt Pigmaliona – odmiana samospełniającej się przepowiedni, zdefiniowana po raz pierwszy przez socjologa Roberta Mertona. Polega na spełnianiu się pozytywnego oczekiwania wobec kogoś dlatego, że to pozytywne oczekiwanie sobie wytworzyliśmy. Efekt związany jest z pierwszym wrażeniem – jeżeli ktoś zacznie mieć o nas pozytywną opinię, to wszystkie sukcesy i zasługi przypisze cechom naszego charakteru, a niepowodzenia jedynie okolicznościom zewnętrznym. Zjawisko to działa w każdej dziedzinie życia i relacjach, również w zarządzaniu: pracownik, który zostanie przez szefa uznany za pracowitego, pomysłowego i godnego zaufania, zaczyna funkcjonować zgodnie z tym przekonaniem i robi wszystko, aby spełnić pokładane w nim nadzieje.

Neuron to warszawska agencja specjalizująca się w doradztwie strategicznym i prowadzeniu projektów komunikacyjnych. Do klientów firmy należą m. in. Netia, PKO Bank Polski, PGNiG SA oraz Arval. Więcej informacji: www.neuron.pl

  • Marta Sikora
  • ex-account executive (były pracownik Neuron APR)
  • m.sikora@neuron.pl
  • Neuron Agencja Public Relations