Jak napisać case study, które sprzedaje?

Skończyłeś projekt, która okazał się dużym sukcesem. Klient jest zadowolony, a Ty zastanawiasz się jak wykorzystać ten sukces. Odpowiedź jest prosta – napisz case study, które sprzeda Twoją wiedzę i usługi.

Dobre case study buduje wiarygodność, potwierdza osiągnięcia oraz skuteczność Twoich działań. To bardzo przystępna forma przedstawienia potencjalnemu klientowi, w jaki sposób za pomocą naszych produktów możemy rozwiązać problemy w jego firmie. Mówiąc krótko – sprzedać nasze usługi.

Co sprawia, że case study to tak efektywny format treści?

  1. Pozycjonuje opisane produkty i usługi jako skuteczne
  2. Za przedstawionymi w nim rozwiązaniami stoją konkretne wyniki i dane
  3. Nie wszyscy je tworzą. O ile znajdziemy tysiące wtórnych wpisów na blogu, o tyle historię klienta jest znacznie trudniej skopiować.

Przygotowanie studium przypadku powinno zostać poprzedzone określeniem celu – co chcemy pokazać i jakiej grupie odbiorców. W tym celu warto zorganizować burzę mózgów wśród osób, które odpowiadały za projekt. Gdy już precyzyjnie określisz cel, zbierz wszystkie dane i materiały, które mogą być przydatne w tworzeniu case study.

7 kroków do napisania dobrego studium przypadku:

  1. Określ temat i bohatera
  2. Zdobądź zgodę klienta na opisanie jego historii
  3. Stwórz konspekt
  4. Przygotuj pytania do klienta, aby uzyskać od niego interesujące szczegóły
  5. Umów się na rozmowę z klientem
  6. Dokonaj selekcji treści – wykorzystaj tylko te, które służą celowi. Ułóż je w historię
  7. Promuj case study w mediach społecznościowych i mediach własnych.

Case study musi być autentyczne, czytelne, a także posiadać ciekawą formę. Jak to osiągnąć? Jeśli nie będziesz trzymał się faktów, studium straci wiarygodność, którą w dobie Internetu bardzo łatwo zweryfikować. Dlatego zbierz jak najwięcej informacji o zrealizowanym projekcie. Wyselekcjonuj te najlepiej przedstawiające historię jego realizacji. Nie koloryzuj swoich dokonań. W zależności od wybranej formy – PDF, landing page, slideshow czy wideo – staraj się pisać krótko i rzeczowo. Tam, gdzie to możliwe posłuż się infografiką, np. do przedstawienia liczb.

Konstrukcja klasycznego case study:

  • od 1800 do 3000 znaków,
  • wprowadzenie problemu biznesowego/wyzwania,
  • opis zastosowanych rozwiązań (z elementami wskazującymi na łatwość wdrożenia),
  • przedstawienie efektów,
  • zawarcie cytatów pracowników i osób odpowiedzialnych za wdrożenie.

Zainspiruj się! I zerknij na przykłady ciekawych case’ów: Działania marki Honda na Pintrest, Patagonia Footwear, Apple, Cirque du Soleil, Adobe i jego działania w sieci Linkedin.

Neuron to warszawska agencja specjalizująca się w doradztwie strategicznym i prowadzeniu projektów komunikacyjnych. Do klientów firmy należą m. in. Netia, PKO Bank Polski, PGNiG SA oraz Arval. Więcej informacji: www.neuron.pl

  • Magda Chałupka-Rojecka
  • senior account executive
  • m.chalupka@neuron.pl
  • Neuron Agencja Public Relations