Jak napisać case study, które sprzedaje?
Skończyłeś projekt, która okazał się dużym sukcesem. Klient jest zadowolony, a Ty zastanawiasz się jak wykorzystać ten sukces. Odpowiedź jest prosta – napisz case study, które sprzeda Twoją wiedzę i usługi.
Dobre case study buduje wiarygodność, potwierdza osiągnięcia oraz skuteczność Twoich działań. To bardzo przystępna forma przedstawienia potencjalnemu klientowi, w jaki sposób za pomocą naszych produktów możemy rozwiązać problemy w jego firmie. Mówiąc krótko – sprzedać nasze usługi.
Co sprawia, że case study to tak efektywny format treści?
- Pozycjonuje opisane produkty i usługi jako skuteczne
- Za przedstawionymi w nim rozwiązaniami stoją konkretne wyniki i dane
- Nie wszyscy je tworzą. O ile znajdziemy tysiące wtórnych wpisów na blogu, o tyle historię klienta jest znacznie trudniej skopiować.
Przygotowanie studium przypadku powinno zostać poprzedzone określeniem celu – co chcemy pokazać i jakiej grupie odbiorców. W tym celu warto zorganizować burzę mózgów wśród osób, które odpowiadały za projekt. Gdy już precyzyjnie określisz cel, zbierz wszystkie dane i materiały, które mogą być przydatne w tworzeniu case study.
7 kroków do napisania dobrego studium przypadku:
- Określ temat i bohatera
- Zdobądź zgodę klienta na opisanie jego historii
- Stwórz konspekt
- Przygotuj pytania do klienta, aby uzyskać od niego interesujące szczegóły
- Umów się na rozmowę z klientem
- Dokonaj selekcji treści – wykorzystaj tylko te, które służą celowi. Ułóż je w historię
- Promuj case study w mediach społecznościowych i mediach własnych.
Case study musi być autentyczne, czytelne, a także posiadać ciekawą formę. Jak to osiągnąć? Jeśli nie będziesz trzymał się faktów, studium straci wiarygodność, którą w dobie Internetu bardzo łatwo zweryfikować. Dlatego zbierz jak najwięcej informacji o zrealizowanym projekcie. Wyselekcjonuj te najlepiej przedstawiające historię jego realizacji. Nie koloryzuj swoich dokonań. W zależności od wybranej formy – PDF, landing page, slideshow czy wideo – staraj się pisać krótko i rzeczowo. Tam, gdzie to możliwe posłuż się infografiką, np. do przedstawienia liczb.
Konstrukcja klasycznego case study:
- od 1800 do 3000 znaków,
- wprowadzenie problemu biznesowego/wyzwania,
- opis zastosowanych rozwiązań (z elementami wskazującymi na łatwość wdrożenia),
- przedstawienie efektów,
- zawarcie cytatów pracowników i osób odpowiedzialnych za wdrożenie.
Zainspiruj się! I zerknij na przykłady ciekawych case’ów: Działania marki Honda na Pintrest, Patagonia Footwear, Apple, Cirque du Soleil, Adobe i jego działania w sieci Linkedin.
- Magda Chałupka-Rojecka
- senior account executive
- m.chalupka@neuron.pl
- Neuron Agencja Public Relations