Newsletter wewnętrzny – jak poradzić sobie z nadmiarem informacji w e-mailach?

Nadmiar komunikacji wewnętrznej nie wynika z nadgorliwości komunikatorów, ale często jest tak odbierany przez pracowników firmy. Dotyczy to zwłaszcza złożonych organizacji, które posiadają wiele oddziałów terenowych. Istnieją informacje przekazywane z centrali, które muszą dotrzeć do wszystkich pracowników, ale czy wszystkie muszą być przesyłane mailem? Jak działy komunikacji mogą poradzić sobie z nadmiarem newsletterów?

  1. Odsyłaj do materiałów w intranecie

E-mail jest bardzo wygodny – wystarczy przygotować szablon, wlać całą treść informacji i można wysłać. Co z tego, jeżeli większość z pracowników przeczyta tylko nagłówek? To bardzo dobrze! Twórz newslettery składające się z nagłówków i leadów. Więcej osób przeskanuje wiadomość wzrokiem, a o tym, co je zainteresuje, przeczytają w intranecie.

  1. Różnicuj kanały w zależności od potrzeb

Newsletter nie jest jedynym kanałem komunikacji. Dokonuj selekcji informacji i publikuj je w różnych miejscach. Wykorzystuj tablice informacyjne, gabloty, plakaty, ulotki, wlepki – pojawiaj się z informacją nie tylko na komputerach pracowników, również tam, gdzie spędzają czas – w windzie, pokoju socjalnym, na klatkach schodowych, w pokoju ksero, a nawet na okładkach na przepustki biurowe.

  1. Zadbaj, aby kluczowe informacje przekazywano osobiście

Są takie wiadomości, których nie należy wysyłać mailem. Zarówno dobre, jak i te złe. Organizuj spotkania informacyjne dla pracowników – z członkami zarządu firmy, z ich dyrektorami lub przynajmniej bezpośrednimi przełożonymi. Ci ostatni są bardzo ważni – to do nich pracownicy będą w pierwszej kolejności kierować swoje pytania i to oni będą dbać o poczucie bezpieczeństwa kadry.

  1. Przeprowadź audyt, stwórz strategię i konsekwentnie ją wdrażaj

Firmy zmieniają się cały czas – zmienia się strategia biznesowa, zmieniają się pracownicy i zmienia się koniunktura. Jednak komunikacja wewnętrzna powinna być zawsze stała – ma funkcjonować i odpowiadać na potrzeby pracowników. Najlepiej działa jeżeli prowadzona jest konsekwentnie i poparta specjalnie przygotowaną strategią. Jeżeli takiej nie posiadasz i czujesz, że Twojej organizacji potrzebny jest audyt komunikacji wewnętrznej – oddaj się w ręce specjalistów. Spojrzenie z zewnątrz potrafi tchnąć nowego ducha w komunikację wewnątrz organizacji.

>>> Jeżeli podobał Ci się ten post pozwól przeczytać go innym! Poniżej znajdziesz przyciski do social sharing. Możesz również polubić nasz fanpage na Facebooku lub profil w serwisie LinkedIn.

Możesz także za darmo pobrać dwa darmowe poradniki przygotowane przez nasz zespół: jeden o tym, jak samodzielnie przygotować warsztat komunikacyjny, a drugi – jak przygotować organizację na kryzys.

Oczywiście wszystkich zainteresowanych usługami PR zapraszamy do kontaktu: oferta Neuron Agencji PR . 

Krótko o nas: jesteśmy warszawską agencją specjalizującą się w doradztwie strategicznym i prowadzeniu projektów komunikacyjnych, również z zakresu komunikacji wewnętrznej. Pracujemy m.in. dla PKO Banku Polskiego, Netii, Arvala, J.W. Construction i PGNiG. Agencja jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych agencji Plexus PR i Sotiria Security Comms. Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie: www.neuron.pl

  • Jarosław Melon
  • ex-account manager (były pracownik Neuron APR)
  • j.melon@neuron.pl
  • Neuron Agencja Public Relations