Fundament komunikacji wewnętrznej – odkop go i wykorzystuj

Żyjemy w dobie elektronicznych kalendarzy, systemów do zarządzania projektami, newsletterów i intranetu. Mogłoby się wydawać, że tablice informacyjne są przeżytkiem i nikt ich już nie potrzebuje. Przekonam cię, że warto wyciągnąć tablicę zza szafy, zdjąć z niej pajęczynę i wykorzystywać w codziennej pracy. Bez względu na to czy pracujesz w małej, czy dużej firmie.

 

Kto i jak może wykorzystać tablicę informacyjną w firmie?

  1. Pracodawca – praktycznie

Tablica informacyjna to doskonałe miejsce na upowszechnienie niezbędnych regulaminów, publikowanie postanowień i umieszczanie ogłoszeń. Możesz tam zamieścić informacje administracyjne albo procedurę odbioru dni wolnych za święta przypadające w sobotę. Jest to ważne zwłaszcza w firmach, w których nie wszyscy korzystają z komputera. Umieść tablicę obok ekspresu do kawy, a już nikt nie powie, że nie dostał maila z ważną informacją. Przy okazji, to doskonałe miejsce na przypominanie o wydarzeniach firmowych.

 

  1. Manager – perspektywicznie

 

Wykorzystaj tablicę do motywowania swojego zespołu. Możesz na niej publikować pochwały, które zebraliście od klienta, informacje o nagrodach, które zdobył wasz projekt lub artykuły prasowe, w których recenzowany jest produkt, nad którym pracujecie. Dodatkowo, jeżeli czujesz się mentorem swojego zespołu, możesz wieszać tam różne poradniki: jak przygotować się do prezentacji dla klienta, gdzie znaleźć najnowsze informacje z waszej branży, a także informacje o szkoleniach, webinarach i spotkaniach profesjonalnych.

 

  1. Pracownicy – spontanicznie

Pozytywne sentencje, memy, ogłoszenia i zarażanie swoim hobby. Dla pracowników, tablica informacyjna może być hyde-park’iem, w którym będą dzielić się swoimi pasjami, potrzebami i dobrymi wiadomościami. Ktoś ma urodziny? Powieś na tablicy kartkę z życzeniami, inni pracownicy się przyłączą. Potrzebujesz pomocy przy przeprowadzce? Powieś ogłoszenie i poszukaj chętnego. Tego typu drobne gesty pozwolą zintegrować wasz zespół i pozytywnie wpłyną na atmosferę w biurze.

 

Pamiętaj!

Komunikat opracowany z myślą o tablicy informacyjnej powinien być:

·         zwięzły – pisz o konkretach, najlepiej w punktach

·         aktualny – wyznacz datę ważności komunikatu i regularnie porządkuj tablicę

·         atrakcyjny wizualnie – wykorzystaj zdjęcia i infografiki

·         zachęcający do kontaktu – dodaj kontakt do osoby, która udzieli więcej informacji

 Szukasz więcej informacji o komunikacji wewnętrznej? Zobacz: Jak poprawić komunikację wewnętrzną?

Neuron to warszawska agencja specjalizująca się w doradztwie strategicznym i prowadzeniu projektów komunikacyjnych. Do klientów firmy należą m. in. Netia, PKO Bank Polski, PGNiG SA oraz JWConstruction. Więcej informacji: www.neuron.pl

  • Jarosław Melon
  • ex-account manager (były pracownik Neuron APR)
  • j.melon@neuron.pl
  • Neuron Agencja Public Relations