Są co najmniej 3 powody, żeby prowadzić bloga

Blogowanie najczęściej kojarzy się z tematami, które szeroko można określić jako lifestyle. Jedzenie, ubrania, gadżety i podróże to jedne z najpopularniejszych tematów. Niech pierwszy wyłączy Wi-Fi, kto by nie zajrzał na wpisy blogowe o tytułach: zatyczki wychodzą z uszu lub nasze soczewki patrzą na ciebie? Jeżeli jeszcze nie prowadzisz firmowego bloga to załóż go już dziś. Bo jesteś ekspertem, bo masz o czym pisać, bo ludzie nadal czytają.

 

  1. Wykorzystuj pracowników

Tym razem podziękują ci za to. Wiele firm nie docenia jednej z największych sił, które drzemią w pokładach ich struktur. Bez względu na to, czy sprzedajesz kosiarki do trawy czy okna dachowe, twoi pracownicy posiadają wiedzę, którą warto się dzielić z klientami. Publikowanie poradników, informacji o nowościach i przykłady zrealizowanych zleceń pokazuje, że jesteście ekspertami w swojej dziedzinie i warto wam zaufać. Dla pracownika to dodatkowa korzyść, publikując pod swoim nazwiskiem, będzie budował swój wizerunek w branży.

 

  1. Sam decydujesz, co publikujesz

Wolnoć, Tomku, w swoim domu, jak pisał Fredro. Blog jest podstawowym kanałem komunikacji dla każdej firmy, co ważne, własnym. Przygotowując wpis (artykuł, poradnik, komentarz itp.) nie jesteś uzależniony od decyzji osób z zewnątrz. Sam wybierasz temat – choć musisz pamiętać, aby był co najmniej aktualny lub ekspercki – i decydujesz o strukturze tekstu. Dlaczego jest to ważne? Zawartość i kompozycja tekstu blogowego może w dużym stopniu wpłynąć na pozycjonowanie strony. Pamiętaj o słowach kluczowych!

 

  1. Wyznaczaj trendy

Twoja firma komunikuje nie tylko do klientów, ale też do konkurencji. Przygotowując publikacje analityczne i komentując wydarzenia istotne dla całego sektora, będziesz zawsze o krok do przodu. Dodatkowo, zbudujesz rozpoznawalność na rynku, wypromujesz idee i twoje rozwiązania problemów, którymi żyje branża. Pamiętaj, że blog to również źródło informacji dla mediów, które mogą zainteresować się twoim punktem widzenia na dany temat.

 

Masz już bloga, ale nie wiesz, jak pisać? Pamiętaj, aby:

  • pisać regularnie – najlepiej raz w tygodniu lub co najmniej raz na miesiąc
  • pisać na temat – unikaj zbyt wielu dygresji
  • pisać szczerze – nie twórz sensacji, tam gdzie ich nie ma
  • pisać zrozumiale – czytelnik nie jest ekspertem, a musi zrozumieć wszystko

 

>>> Jeżeli podobał Ci się ten post pozwól przeczytać go innym! Poniżej znajdziesz przyciski do social sharing. Możesz równiez polubić nasz fanpage na Facebooku lub profil w serwisie LinkedIn.

Możesz także za darmo pobrać dwa darmowe poradniki przygotowane przez nasz zespół: jeden o tym, jak samodzielnie przygotować warsztat komunikacyjny, a drugi - jak przygotować organizację na kryzys.

Oczywiście wszystkich zainteresowanych usługami PR zapraszamy do kontaktu: oferta Neuron Agencji PR . 

Krótko o nas: jesteśmy warszawską agencją specjalizującą się w doradztwie strategicznym i prowadzeniu projektów komunikacyjnych. Pracujemy m.in. dla PKO Banku Polskiego, Netii, J.W. Construction. Agencja została założona przez Lidię Marcinkowską i Marka Wróbla w 2001 roku, jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych agencji Plexus PR i Sotiria Security Comms. Więcej informacji na naszej stronie: www.neuron.pl

  • Jarosław Melon
  • ex-account manager (były pracownik Neuron APR)
  • j.melon@neuron.pl
  • Neuron Agencja Public Relations