Dołączamy do Sotirii – międzynarodowej sieci niezależnych agencji PR specjalizujących się w bezpieczeństwie IT i fizycznym. Oto dlaczego
TL;DR: Przyjęliśmy zaproszenie do miedzynarodowej sieci agencji specjalizujących się w obsłudze firm z branży bezpieczeństwa (IT i fizycznego); uważamy, że to bardzo perspektywiczny rynek; szczegóły na http://sotiria.neuron.pl
A teraz dla wytrwałych:
Polacy czują się bezpiecznie. Z jednej strony to dobrze, z drugiej – rodzi niebezpieczeństwa. Wyniki badania CBOS dotyczące poczucia bezpieczeństwa Polaków są jednoznaczne[i] - 89% uważa Polskę za bezpieczny kraj, aż 95% twierdzi, ze okolica w której mieszkają jest bezpieczna i spokojna. 60 proc. nie obawia się, że padnie ofiarą przestępstwa. Tylko 14 proc. deklaruje, że w ciągu ostatnich 5 lat padło ofiarą kradzieży. Sielanka? Owszem. Czy jednak nie czyni to nas nieco łatwowiernymi, szczególnie w kontakcie z cybeprzestępcami?
Niewątpliwie usypia to czujność Polskich internautów. 1/3 nigdy nie zmienia haseł, a ¼ nie ma zainstalowanych antywirusów na swoich urządzeniach[ii].
A zagrożenie rośnie. Wskazuje na to porównanie liczby incydentów naruszenia cyberbezpieczeństwa w 2014 i 2015 roku – odnotowano niemal 20% wzrost[iii].
Lepiej zapobiegać niż leczyć. I prywatnie i w biznesie. Wiemy już, że należy się zabezpieczać, ale często zwyczajnie brakuje wiedzy o możliwościach firm oferujących takie rozwiązania. Odpowiednia komunikacja systemów ochronnych jest kluczowa dla bezpieczeństwa w sieci i tzw. realu.
Świadomość już jest. Teraz potrzebne są narzędzia i dostarczenie ich odbiorcom. Kiedyś pisanie informacji prasowych i prowadzenie działań media relations było skuteczne, ale obecnie to już nie wystarcza. Działania marketingowe trzeba wspierać wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi, które pozwalają na bezpośrednie dotarcie do klientów i pozyskiwanie lead’ów sprzedażowych.
Mówi o tym Lidia Marcinkowska, partner w Neuron Agencji PR:
Stopień skomplikowania narzędzi marketingowych i efektywne wykorzystanie sieci reklamowych i social media wymaga wiedzy i doświadczenia międzynarodowego. Tego rodzaju komunikację warto powierzyć konsultantowi zewnętrznemu, który będzie w stanie skoordynować całość działań w przejrzystą i skuteczną kampanię.
Dlatego Neuron Agencja PR dołącza do sieci Sotria Security Comms – międzynarodowej sieci niezależnych agencji PR, które specjalizują się w bezpieczeństwie IT i fizycznym. Uważamy, że bezpieczeństwo to jeden z najbardziej perspektywicznych rynków, a to oznacza, że firmy działające na rym rynku będą potrzebowały wsparcia komunikacyjnego.
Właściwie od początku działalności Neuron pracuje dla firm, które albo wprost oferują rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa lub bezpieczeństwo jest dla nich bardzo ważne. W naszym portfolio mamy m.in. Trend Micro, G DATA, Acronisa, Impervę, Media Recovery (computer forensics!), Balabita, Invea-tech / Flowmona, ZyXELa, D-Linka oraz telekomy.
Nasze partnerskie agencje z sieci Sotiria należą do czołówki firm specjalizujących się w bezpieczeństwie na swoich rynkach. Dzięki bliskiej współpracy agencji sieciowych i wymianie know-how jesteśmy w stanie zapewnić międzynarodowym koncernom obsługę PR w Polsce a polskim firmom z ambicjami międzynarodowymi – obsługę PR w Niemczech, we Francji, w Danii, Szwecji, Norwegii i Holandii, Wielkiej Brytanii, USA, Brazylii i Argentynie, Ameryce Łacińskiej, Rosji i Hiszpanii.
Oferta Sotiria Security Comms w Polsce oraz odpowiedzi na często zadawane pytania ("A ile kosztuje PR w Niemczech?" :) ) dostępna jest na landing page: http://sotiria.neuron.pl
[i] Opracowanie dotyczące opinii Polaków na temat bezpieczeństwa i zagrożenia przestępczością – na podstawie komunikatu CBOS z kwietnia 2017 roku
[ii] Badanie przeprowadzone w marcu 2017 r. na zlecenie Grupy Europ Assistance „Internauci w cyberprzestrzeni”
[iii] działający w ramach ABW, rządowy zespół reagowania na incydenty komputerowe, w 2014 roku odnotował 7498 incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem, a w 2015 roku już 8914
- Paweł Soproniuk
- partner
- p.soproniuk@neuron.pl
- Neuron Agencja Public Relations