Już dziś kompleksowo osiągaj niekorzystne rezultaty (według modelu ITWA™) (część 2)

roponowane w poprzedniej części naszej prezentacji techniki zostały już wypróbowane przez wiele żądnych sukcesów organizacji, zatem czas na kolejną Technikę Współpracy z Agencją (model ITWA™).

 

TECHNIKA 3: Dynamiczne Kryteria Ewaluacji® Agencja otrzymuje od Ciebie różne zadania. Właściwie nawet bardzo różne, bo w końcu pracuje na stałym fee i masz święte prawo zlecać jej robotę. Coś sprawdzić, coś załatwić, gdzieś skoczyć. Jesteś zajętym menedżerem skupionym na strategicznych sprawach i/lub core businessie i nie masz głowy do drobiażdżków, zresztą w tej agencji oni tacy sprytni. Ale wymagasz mierzalnych efektów – bo przecież agencja jest po to, by budować obopólnie korzystne relacje między Twoją firmą, a jej otoczeniem. A ponieważ jesteś człowiekiem konkretów, rozliczasz agencję właśnie z efektów.   Albo odwrotnie: jedynym obowiązkiem agencji jest przedstawianie twardych wyników. Wyznaczasz cele i nie obchodzi Cię, jak będą osiągane. Jeśli o Ciebie chodzi, agencja może sobie przez cały dzień leżeć na trawce i piwku, byle były publikacje. Niemniej, ponieważ najlepiej znasz produkt i strategię, a także oczywiście doskonale się orientujesz w sprawach komunikacyjnych (inaczej nie mógłbyś odpowiednio nadzorować agencji), musisz stale kontrolować, co i jak robi agencja. To konieczne, by agencja osiągnęła efekty, sposób osiągnięcia których w ogóle Cię nie interesuje.

Znakomicie! Przechodzimy na model Dynamicznych Kryteriów Ewaluacji®!

To jeden z najlepszych i najszybszych sposobów na zdemotywowanie agencji i wprowadzenie w jej szeregi zamieszania. Jeśli zlecasz co innego, a rozliczasz z czego innego, to żadna z tych rzeczy nie będzie wykonana dobrze. No, może jedna – ale nigdy obydwie. Na krótką metę agencja może zacisnąć zęby i próbować Cię zadowolić, ale ponieważ stosujesz Dynamiczne Kryteria Ewaluacji®, duża część energii skupia się na odgadywaniu Twych życzeń albo sabotowaniu Twych poleceń. W efekcie agencji albo zabraknie zasobów, albo uświadomi sobie, że ma do czynienia z klientem nierentownym, co na jedno wychodzi.  

Rekomendacja: Równie dynamicznie co kryteria, zmieniaj również agencję. Przynajmniej przez pierwsze miesiące będą Cię i Twoje oczekiwania szanować. Dopóki oczywiście po rynku i branży nie rozejdzie się (niczym nieuzasadniona) wieść, że jesteś „wie-wiedzącym-czego chce”, irytującym i frustrującym zespół klientem. Ceny za usługi dla Twojej firmy dynamicznie wzrosną, ale nie obawiaj się, chętnych do współpracy desperatow zawsze znajdziesz!

Przypominamy! ITWA™ jest znakomitą metodą marnowania zasobów bez wysiłku i dodatkowych inwestycji. A już niedługo następny odcinek.

Neuron to warszawska agencja specjalizująca się w doradztwie strategicznym i prowadzeniu projektów komunikacyjnych. Do klientów firmy należą m. in. Netia, Mio Technology, ZyXEL oraz Benefit Systems. Agencja została założona przez Lidię Marcinkowską i Marka Wróbla w 2001 roku, jest członkiem Związku Firm Public Relations. Więcej informacji: www.neuron.pl

  • Lidia Marcinkowska
  • ex-dyrektor zarządzająca Neuron APR, aktualnie Dyrektor naczelna komunikacji w KGHM
  • l.marcinkowska@neuron.pl
  • Neuron Agencja PR