uż dziś kompleksowo osiągaj niekorzystne rezultaty (według modelu ITWA™) (część 1)
Po latach badań eksperci Neuron APR opisali sześć Innowacyjnych Technik Współpracy z Agencją (model ITWA™). Przy prawidłowym zastosowaniu dajemy gwarancję sukcesu, m. in. w wymiarze znaczącej redukcji efektów pracy agencji, zwiększenia deficytu czasu i kompleksowej minimalizacji potencjału działań komunikacyjnych. Warto podkreślić, że zaproponowane techniki nie wymagają specjalnych przygotowań i budżetów, a ich efekty można zaliczyć do najbardziej bezpośrednich.
ITWA™ jest więc znakomitą metodą marnowania zasobów bez wysiłku i dodatkowych inwestycji.
TECHNIKA 1: Permanentny Benchmark Motywacyjny®
Twoja firma jest wiodącym i nagradzanym dostawcą. Zatem oczekujesz solucji i egzekucji tylko na poziomie state-of-the-art. Wiesz także, że bez odpowiedniego motywowania nie wypracujesz oczekiwanych efektów. Dlatego od swojej agencji PR żądasz najlepszych pomysłów i wykonania na rynku poprzez udostępnianie accountom nieco zmodyfikowanych (dla lepszej motywacji) informacji o tym, jak inni realizują efektywne i efektowne projekty przy niewielkich zasobach. Pokazujesz, że konkurenci agencji wykonują zadania szybciej i sprawniej, niezależnie od warunków. Szczegóły, takie jak inna sytuacja rynkowa, dodatkowe budżety czy nieadekwatność do Twojej strategii pomijasz – w końcu w motywacji liczy się jasny przekaz, który wyzwoli w pracownikach agencji pokłady energii i kreatywności.
Właśnie tak! To się nazywa Permanentny Benchmark Motywacyjny®!
Co prawda agencja zna tę technikę na wylot i przestanie szanować Cię jako partnera, ale zapewne account ugnie się pod Twoją presją, zaproponuje kilka Bardzo Kreatywnych Rozwiązań, może nawet je wykona. Jest duża szansa, że nie będą zgodne z przyjętą wcześniej strategią, a nawet w ogóle nie przyniosą spodziewanych efektów. To nie wszystko: agencja, dzięki Permanentnemu Benchmarkowi Motywacyjnemu® odsunie działania naprawdę istotne i pomocne Twojemu biznesowi.
Rekomendacja: Strategia nie będzie już potrzebna. Odstaw ją na półkę. Zaoszczędzone zasoby przeznacz na wyszukiwanie jeszcze liczniejszych przykładów sukcesów, koniecznie nieadekwatnych i nie dających się zastosować w Twoich realiach.
TECHNIKA 2: Wyłączny Dedykowany Specjalistyczny Zasób Agencyjny®
Zatrudniasz agencję. Oczywiście jesteś wymagającym klientem o trudnym produkcie i złożonej strategii komunikacyjnej. Żądasz więc od agencji konsultanta (czy nawet zespołu) na wyłączność. Ma pracować TYLKO dla Ciebie, nie rozpraszać się i być do dyspozycji. Tego wymaga standard Twojej firmy. A także kwota, którą co miesiąc płacisz agencji.
Doskonale! Przechodzimy na model Wyłącznego Dedykowanego Specjalistycznego Zasobu Agencyjnego®.
Problem w tym, że Twój Wyłączny Konsultant szybko przestaje być konsultantem, a staje się opłacanym przez agencję pracownikiem TWOJEJ FIRMY – bez dystansu, bez kontekstu, bez kontaktu z innymi. Ponieważ to Ty jesteś de facto jego jedynym chlebodawcą, zastanowi się dwa razy, zanim zaryzykuje szczerą opinię. Dla dziennikarzy stanie się rzecznikiem jednej marki, zresztą będzie miał z nimi rzadszy kontakt, bo tylko przy okazji komunikacji Twojej firmy.
Rekomendacja: zatrudnij sobie asystenta – będzie taniej i prościej.
W następnym odcinku: Dynamiczne Kryteria Ewaluacji® już dziś przez wielu zwane motywacyjną bombą atomową.
- Lidia Marcinkowska
- ex-dyrektor zarządzająca Neuron APR, aktualnie Dyrektor naczelna komunikacji w KGHM
- l.marcinkowska@neuron.pl
- Neuron Agencja PR